Guldklimpar i vardagen

 
 
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Min morgon började på Nybrogatan 38 på deras frukost med mamma som sällskap innan vi båda skulle iväg till jobb. Jag en sådan fantastiskt god omelett med kallrökt lax och spenat som gjorde en lagom mätt. Med diskussioner om våra framtidsplaner var detta någonting som kan ses om en liten guldklimp i vardagen. Hur härligt som helst!
 
Annars då? Jo, jag kom precis hem från en liten spontantripp från Slussen. Jag var ute och gick en promenad efter min packning och med en stoooort intag av mat (det blev lite jobbigt där ett tag…). Sedan slog det mig att jag kunde cykla ut till Slussen och se över hela Stockholm. Som ni säkert kan se under så var det verkligen en lyckad spontantripp. Två guldklimpar och en klippa på en och samma dag. Livet helt enkelt!
 
Inatt ringer min väckarklocka som ska väcka mig så att jag kan ta mig till tåget som går mot landet. Ska åka dit själv och har redan laddat med massor av bilder och en vässad penna som ska användas flitigt i min lilla journal som jag har. Ser fram emot att komma bort ifrån Stockholm ett tag, då det länge har varit mycket slit just här. 
 
Annars får ni ha en häärlig kväll! Som min kompis Aimée brukar säga, natten är färsk!
 
 

  0 kommentarer på "Guldklimpar i vardagen"


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:

Follow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on Bloglovin


Hej, mitt namn är Juliana och jag är bosatt i Stockholms innerstad. Här skriver jag om inspiration, mina tankar, min vardag, kost och träning och mitt intresse för foto.

+ Följ mig på Bloglovin
Kontakt:
  • [email protected]







    Design laget av Julie Viktoria