Stå för det du tror på

 
Påväg till skolan för någon dag sedan stötte jag på en rubrik i Metro som fick mig att reagera.
 
Varannan tjej har blivit kränkt på nätet, löd rubriken. Att just tjejer är de som blir mest kränkta gör mig förargad. Utsattheten för det tjejer sätts inför är någonting som fortfarande utvecklas idag, men det kräver så mycket för att denna utveckling ska fortsätta. För att en tjej är för tjock, för smal, för ful, för ego, för mycket är en samhällsvana som jag tycker bör elimineras. Karaktärsdrag och personligheter bör det inte ifrågasättas om det inte påverkar omgivningen.
 
Kränkningarna sker, enlig artikeln, främst på Facebook, spelsajter och Kik. Vilket är de medier som används flitigast bland oss tonåringar. Det kan bli skrattretande farligt med tanke på hur medierna ständigt finns med oss.
 
Jag, bland många fler, uttrycker sina åsikter om de stycker att någonting inte är så som det ska vara. Med det kommer det att förekomma kritik och argument som säger emot det man hävdar. Nivån på den kritiken kan dock variera. Därför är det viktigt att tänka på hur man tar emot denna kritik. Man kan välja att det personligt, eller så kan man låta det stärka diskussionen. 
 
Så det jag vill säga är att det faktum med att just tjejer kränks på nätet är någonting som definitivt bör ses om, men att samtidigt det kanske är dem som vågar punktera det som kräver förändring. Det jag vill förmedla är då att; Skriv och hävda vad du vill som du står för, men förbered dig på argument och ifrågasättningar som kan tynga dig. Det ska inte vara fel att säga det man tycker. Så vad du än gör, sluta inte stå för det du tror på.
 
 

  1 kommentarer på "Stå för det du tror på"

Postet av: jojjo
tkr du borde bli journalist, typ för någon tidning som både är seriös och med typ mode :)
2014-03-31, 20:03:37

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:

Follow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on Bloglovin


Hej, mitt namn är Juliana och jag är bosatt i Stockholms innerstad. Här skriver jag om inspiration, mina tankar, min vardag, kost och träning och mitt intresse för foto.

+ Följ mig på Bloglovin
Kontakt:
  • [email protected]







    Design laget av Julie Viktoria